ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

  • Σαργοί μιας άλλης εποχής

    Σαργοί στα βράχιαΜια μεγάλη θαλασσοταραχή και το σωστό μέρος μπορούν να μας χαρίσουν ακόμη αξέχαστες στιγμές ψαρέματος στον αφρό. Οι τεχνικές, παλιές από χρόνια, δίνουν μια ρετρό γεύση σε ένα ψαρέμα σαργών, των αδιαμφισβήτητων βασιλιάδων των βράχων.

    Κείμενο - Φωτογραφίες: Αlfio Elio Quattrocchi

  • Τι επηρεάζει την άπνοια;

    ελεύθερη κατάδυσηΑυτή τη φορά στο επίκεντρο του άρθρου μας βρίσκεται το θέμα της διάρκειας της άπνοιας και των παραγόντων που την επηρεάζουν. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ασχοληθούμε με το βάθος της βουτιάς, μιας και αυτό έγινε αρκετά αναλυτικά στο άρθρο για την εξίσωση. Εδώ μάς ενδιαφέρει καθαρά ο χρόνος, η διάρκεια της άπνοιας.


  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Οι λεπτομέρειες για τον αλιευτικό τουρισμό

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον Αλιευτικό Τουρισμό που αφορά τους επαγγελματίες ψαράδες, καθορίζοντας τις προϋποθέσεις, τους όρους και τη διαδικασία για τη διενέργειά του.
Η απόφαση αυτή (αριθμ. 414/2354-ΦΕΚ Β97/20-1-2015) προβλέπει για τους τουρίστες-επιβάτες τη δυνατότητα ψαρέματος με συρτή και καθετή, μόνο χειροκίνητα, ενώ τους επιτρέπεται να συμμετέχουν στη διενέργεια άλλων αλιευτικών δραστηριοτήτων του επαγγελματία ψαρά…

Ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ για τη νέα Υπουργική Απόφαση για τα τρέιλερ

Η είδηση είναι σχετική με πρόσφατη ανάρτηση στο www.thalassamedia.gr, με τίτλο «Λύση για την κυκλοφορία ελαφρών ρυμουλκούμενων» (σύμφωνα με το από 8/1/2015 δελτίο τύπου του Υπουργείου Μεταφορών). Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση, που έδωσε παράταση ως τις 1-5-2015 για τη χορήγηση σημειώματος ρυμούλκησης στα ελαφριά ρυμουλκούμενα μικτού βάρους έως 750 κιλά (στα οχήματα Ο1, δηλαδή) σύμφωνα με την παλιά διαδικασία, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, εξού και η σχετική ενημέρωση του ΣΕΚΑΠΛΑΣ που ακολουθεί στη συνέχεια.

Λύση για την κυκλοφορία ελαφρών ρυμουλκούμενων

Με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, η οποία εκδόθηκε κατ´ εξουσιοδότηση του ν.4313/2014, επετράπη η χορήγηση σημειώματος έλξης των ελαφρών ρυμουλκούμενων (μπαγαζιέρες, τρεϊλερ) μικτού βάρους μέχρι 750 κιλά με υπεύθυνη δήλωση μηχανολόγου, για όσα ρυμουλκούμενα έχουν ιδιοκατασκευαστεί ή δεν έχουν σχετική έγκριση τύπου.

Ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ για τη νέα Οδηγία 2013/53/ΕΕ για σκάφη αναψυχής και ατομικά σκάφη

Η Οδηγία 2013/53/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αφορά τα σκάφη αναψυχής και τα ατομικά σκάφη (γνωστά διεθνώς ως Personal Water Craft). Η Οδηγία αυτή αποσαφηνίζει τις προϋποθέσεις διάθεσης των παραπάνω σκαφών στην αγορά, συνυπολογίζοντας νέα ζητήματα περιβαλλοντικών απαιτήσεων κ.ά., και ορίζει το χρόνο εφαρμογής της, όπως και τις σχετικές μεταβατικές διατάξεις. Ζητήματα... δύσκολα, δηλαδή, για τα οποία ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ ενημερώνει τα μέλη του.

Στην τελική ευθεία για τον αλιευτικό τουρισμό

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, την οποία προέβλεπε ο νόμος 4179/2013 για τον τουρισμό, καθορίστηκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις για τον Αλιευτικό Τουρισμό, με τον οποίο μπορούν να δραστηριοποιηθούν μόνο επαγγελματίες ψαράδες, που έχουν επαγγελματική άδεια σε ισχύ και σκάφος μήκους μέχρι 15 μέτρα.

Νέες ρυθμίσεις για τις πλωτές εξέδρες

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΣΕΚΑΠΛΑΣ, ο νόμος ν. 4256/2014  (ΦΕΚ 92 Α΄) για τα τουριστικά πλοία επέφερε διαφοροποιήσεις και στο νομοθετικό καθεστώς των πλωτών εξεδρών στη θάλασσα (προϋποθέσεις και διαδικασία τοποθέτησής τους κ.ά.), αντικαθιστώντας κείμενο του νόμου 2971/2001 (ΦΕΚ 285 Α΄), που ρυθμίζει θέματα σχετικά με τον αιγιαλό και την παραλία. Η ισχύς των αλλαγών προϋποθέτει την έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων, από τις οποίες, αυτή που θα ρυθμίσει τα οικονομικά ανταλλάγματα, δεν έχει εκδοθεί ακόμη.

Τα νέα όρια της υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης των σκαφών

Ο νόμος 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α' 92 στις 14-04-2014 και είναι από τότε σε ισχύ, πέρα από την κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας, διαφοροποίησε και τα κατώτατα όρια της υποχρεωτικής ασφάλισης των σκαφών (όπως τα γνωρίζαμε σύμφωνα με τον παλαιότερο νόμο 2743/1999), αυξάνοντας τα ελάχιστα ποσά που αφορούν την υποχρεωτική κάλυψη στους δύο -από τους τρεις- ασφαλιστικούς κινδύνους.

Τα σκάφη έως και 7 μέτρα δεν είναι υπόχρεα σε ασφάλιση αν δεν είναι ταχύπλοα

Την ενημέρωση αυτή έκανε ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ προς τα μέλη του και αφορά τα «μικρά» σκάφη, για τα οποία, με τον πρόσφατο νόμο 4256/2014 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 92 Α΄/14-4-2014), στο άρθρο 1, δόθηκε νέος ορισμός: «Μικρό σκάφος: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους έως και επτά (7) μέτρων, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο».

Οι ερασιτέχνες μπορούν να αλιεύουν αχινούς

Μέχρι πρότινος, από το συνδυασμό δύο Προεδρικών Διαταγμάτων, του Π.Δ 86/98 περί Αλιείας Οστράκων και του Π.Δ 373/85 περί ερασιτεχνικής αλιείας, απαγορευόταν εντελώς στους ερασιτέχνες ψαράδες να βγάζουν αχινούς, έστω και για το μεζεδάκι τους...

Νέος Γενικός Κανονισμός Λιμένων αριθ. 54

Ο νέος Γενικός Κανονισμός Λιμένων αριθ. 54, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1279 Β΄/20-5-2014, τροποποίησε ή συμπλήρωσε διατάξεις προγενέστερων Κανονισμών (αριθ. 02, 10, 16, 20, 38 και 50), κάποιες από τις οποίες είναι σχετικές με τις ενοικιάσεις σκαφών, ένας τομέας που διευκολύνεται πλέον περισσότερο.

Ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ για τις καταργηθείσες άδειες αλιείας

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 92 Α΄/14-4-2014 και έλαβε τον αριθμό ν. 4256/2014.
Αυτήν την ενημέρωση απηύθυνε ο ΣΕΚΑΠΛΑΣ προς τα μέλη του, διευκρινίζοντας συγχρόνως τι κατάργησε ο νέος νόμος.

Τελική η κατάργηση των αδειών αλιείας

Όπως αναφέρεται σε σημερινή ενημέρωση του ΣΕΚΑΠΛΑΣ προς τα μέλη του, το σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» ψηφίστηκε από τη Βουλή και απομένει μόνο η δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.