ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

  • Σαργοί μιας άλλης εποχής

    Σαργοί στα βράχιαΜια μεγάλη θαλασσοταραχή και το σωστό μέρος μπορούν να μας χαρίσουν ακόμη αξέχαστες στιγμές ψαρέματος στον αφρό. Οι τεχνικές, παλιές από χρόνια, δίνουν μια ρετρό γεύση σε ένα ψαρέμα σαργών, των αδιαμφισβήτητων βασιλιάδων των βράχων.

    Κείμενο - Φωτογραφίες: Αlfio Elio Quattrocchi

  • Τι επηρεάζει την άπνοια;

    ελεύθερη κατάδυσηΑυτή τη φορά στο επίκεντρο του άρθρου μας βρίσκεται το θέμα της διάρκειας της άπνοιας και των παραγόντων που την επηρεάζουν. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ασχοληθούμε με το βάθος της βουτιάς, μιας και αυτό έγινε αρκετά αναλυτικά στο άρθρο για την εξίσωση. Εδώ μάς ενδιαφέρει καθαρά ο χρόνος, η διάρκεια της άπνοιας.


  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Τα ηλεκτρικά του σκάφους εν όψει του χειμώνα

Ο εγκέφαλος του σκάφους μας είναι τα ηλεκτρολογικά του και αν δεν λειτουργούν σωστά μπορεί να έχουμε σοβαρά προβλήματα, που πιθανόν να έχουν σχέση και με την ασφάλειά μας. Γι’ αυτό το λόγο απαιτούν μεγάλη προσοχή και κατά τον χειμερινό παροπλισμό του σκάφους...

Ανιχνεύοντας προβλήματα πλεύσης στα φουσκωτά

Κάθε φουσκωτό έχει την «ιδιοσυγκρασία» του, που την εκδηλώνει στην πλεύση. Κι ενώ κάποιες συμπεριφορές είναι τυπικές σχεδόν όλων των φουσκωτών, άλλες αποκαλύπτουν ότι υπάρχει κάτι λανθασμένο στο στήσιμο, στη διάταξη των βαρών ή στην τοποθέτηση του κινητήρα. Σε μερικές περιπτώσεις ίσως και να προδίδουν λάθη στη σχεδίαση και την κατασκευή της γάστρας.

Λαγουδέρα εκτάκτου ανάγκης

Πριν από μερικά χρόνια, τέσσερις φίλοι φύγαμε με ένα επτάμετρο φουσκωτό από το Παλιούρι για μια τετραήμερη εκδρομή στον Άγιο Ευστράτιο. Ο καιρός ήταν καλός και ταξιδεύαμε με ταχύτητα 30 περίπου κόμβων, απολαμβάνοντας την υπέροχη πλεύση στην αρυτίδωτη επιφάνεια της θάλασσας, όταν...

Αναζητώντας την κατάλληλη προπέλα (μέρος β’)

Στο προηγούμενο άρθρο «Αναζητώντας την κατάλληλη προπέλα (μέρος α’)», έγινε μια προσπάθεια να διαπιστώσουμε κατά πόσον η θεωρία συμβαδίζει με την πράξη όσον αφορά την απόδοση μιας προπέλας. Παρά την επίδραση και την πολυπλοκότητα αμέτρητων παραγόντων, η θεωρία έδειξε ότι τα πάει μια χαρά και στη θάλασσα...

Τα συν και τα πλην της πολλαπλής τοποθέτησης κινητήρων

Στον αλλόκοτο κόσμο της θάλασσας δεν είναι πλέον τόσο σπάνιο να δει κανείς φουσκωτά με έναν εξοπλισμό πρόωσης αντάξιο ενός σκάφους αγώνων. Μεταξύ των διαφόρων αιτιών που ωθούν τον ερασιτέχνη να εγκαταστήσει περισσότερους του ενός κινητήρες, σίγουρα ο ψυχολογικός παράγοντας είναι εκείνος που εξασκεί μία σημαντική επιρροή.

Αναζητώντας την κατάλληλη προπέλα (μέρος α΄)

Σε δύο προηγούμενα άρθρα, «Βελτιώνοντας την απόδοση του σκάφους μας» (μέρος 1 & 2) έγινε εκτενής αναφορά στους όρους «διάμετρος» και «βήμα» προπέλας, που εξετάστηκαν χωριστά μόνο για λόγους καλύτερης κατανόησης, αφού στην πράξη πάνε πάντα μαζί.

Βελτιώνοντας την απόδοση του σκάφους μας (2ο)

Το χαρακτηριστικό μέγεθος της προπέλας, που μεταβάλλουμε συνήθως ώστε να βρισκόμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στις μέγιστες στροφές του κινητήρα μας, είναι το βήμα.

Βελτιώνοντας την απόδοση του σκάφους μας (1ο)

Σκοπός του άρθρου αυτού, αλλά και των άλλων που θα ακολουθήσουν, είναι η κατανόηση των παραγόντων που εμπλέκονται μεταξύ τους και επηρεάζουν την απόδοση του σκάφους μας. Αυτό θα γίνει μέσα από θεωρητικές γνώσεις, σε συνδυασμό με αλλεπάλληλες δοκιμές στη θάλασσα.